Swiss premium oral care / Poštovné od 40 € máte u nás ZDARMA :)

Prihlásiť sa
Slovensko
CURAPROX Shop Slovensko
  • Zubné kefky
    • CS 12460
    • CS 5460
    • CS 1006
    • CS kids
  • Sonické kefky
    • Hydrosonic Pro
    • Hydrosonic Easy
    • Hydrosonic Black Is White
  • Zubné pasty
    • Be You
    • Black is White
    • Enzycal
    • Curaprox kids
  • Medzizubné priestory
    • Medzizubné kefky
    • Zubná niť
  • Detské zúbky
    • Cumlík
    • Hryzadielka
    • Detská zubná kefka
  • Viac
    • Perio Plus+
    • Škrabka na jazyk
    • Sada pre starostlivosť BDC
    • Cestovný set
  • Shop
Ústne zdravie

Prečítajte si prepis epizódy z podcastu Medzi nami zubami.

Tomáš Olšiak

Ahojte. Vítam vás pri ďalšom dieli podcastu Medzi nami zubami, ktorý vám prináša značka Curaprox. Moje meno je Tomáš Ošiak a v Curaprox Slovensko sa venujem marketingovej komunikácii. Mojím dnešným hosťom je pán doktor Pavol Andel z Andel Elite Dental Center v Hlohovci. Paľo, vítam ťa u nás.

Pavol Andel

Ahoj.

Tomáš Olšiak

S Paľom sa budeme rozprávať na tému ako si vybrať zubného lekára alebo lekárku. Paľo, rovno ti poviem, že ty vieš, že u nás nie si prvý krát, vedia to verím aj naši poslucháči a diely s tebou majú celkom dobré čísla, tak verím, že aj dnes nesklameš našich poslucháčov a ani nás.

Pavol Andel

Budem sa snažiť.

Tomáš Olšiak

Takže teším sa na túto veľmi zaujímavú a určite aktuálnu tému. Rovno by som sa opýtal, ako sa vlastne človek dostane do situácie, že hľadá zubného lekára alebo lekárku? Aký je taký ten najčastejší scenár, že mám pocit, že sa mi o tej zuby stará zle? Alebo kamarát mi vravel, že sedel v čakárni so super podsvieteným akvárkom a ja chcem tiež v takej sedieť?

Pavol Andel

Tak zubného lekára vlastne vyhľadávame kvôli tomu, že tie zuby denne používame a mali by sme sa o ne denne starať. To sa úplne nedeje. No a výsledkom toho je to, že občas máme nejaké starosti. Málokto vôbec vie, že zubný kaz je v podstate najrozšírenejšie ochorenie, ale tým, že sa o zubnom kaze ako o chorobe nerozpráva, tak to tu máme tak, že sú nejaké ochorenia a ešte k tomu máme zubný kaz, ale reálne zubný kaz postihuje naozaj viac ako 90 % obyvateľstva a tým pádom sa k téme zubného lekára dostávame v podstate všetci pomerne často.

Tomáš Olšiak

Ak sa bavíme o tom, ako si vybrať zubného lekára alebo lekárku a podľa čoho, tak mne napadá, že asi je dôležité najprv si tak trošku sám v sebe zadefinovať, čo mám od zubného lekára alebo lekárky očakávať, čo je jeho úloha alebo jej úloha v mojom živote. A respektíve možno zmenila sa táto úloha za posledných 10, 20, 30 rokov?

Pavol Andel

Tak ona sa nezmenila. V podstate zubný lekár by mal byť, nazvime to taký sprievodca tým ústnym zdravím počas celého života. No a ideálne je nebyť dobrý opravár, ale byť človek, byť lekár, ktorý mi dokáže pomôcť, aby som toho opravára nepotreboval. No a keď sa náhodou stane, že už ho potrebujem, tak potom by som mala byť aj práve ten dobrý opravár.

Tomáš Olšiak

Kedysi mám pocit, že výber zubného lekára bol tak trošku, nechcem to povedať nejakým spôsobom dehonestujúco, ale viac také, ako kebyže vytiahnutý možno z klobúka v tom zmysle, že tie ambulancie, minimálne keď som bol ja ešte malý chlapec, boli prakticky rovnaké. Človek naozaj prišiel možno do nejakého zdravotného strediska, tam mal proste štyri dvere, vybral si nejakého lekára. To vybavenie ambulancie bolo veľmi podobné. Prístup bol veľmi podobný. Dnes naozaj ten výber zubných ambulancií je obrovský, od možno stále aj takýchto typov zubných ambulancií až po obrovské kliniky s moderným vybavením a samozrejme potom aj inými cenami. Tak ako sa v tom vlastne ten pacient má orientovať? Podľa čoho má vyberať? Podľa čoho vie, že je v dobrých rukách?

Pavol Andel

No otvoril si trochu historické okienko. To historické okienko je v tom, že my sme kedysi mali naozaj pridelených zubných lekárov. Kedysi boli normálne obvody, školy mali svojich školských zubných lekárov a tak ďalej. To znamená, že niekdy nebola možnosť si vybrať a proste sme chodili podľa toho, aké sme mali šťastie k lepšiemu alebo k horšiemu zubnému lekárovi a podľa toho máme aj rôzne zážitky. To sa našťastie zmenilo, že dnes je už slobodná voľba lekára a toto nám ako keby rozprestrelo krídla. To, čo je dnes pomerne dosť zavádzajúce je to, že niektoré zubné ambulancie sú naozaj veľmi pekné, sú v krásnom prostredí, majú krásnu čakáreň, úsmevnú recepčnú, ale to ešte nie je ako keby odpoveď na to, že akú kvalitnú starostlivosť tam dostanem. Inak povedané, niekedy keď nájdem dobrého remeselníka, zručného zubného lekára, lekára, ktorý má tú svoju prácu rád, tak aj v menej atraktívnom prostredí, nazvime to, dokážem dostať naozaj super servis, výborne urobené plomby, fungujúce mostíky a tak ďalej. Takže vyberať si zubného lekára na základe iba prostredia alebo iba toho, koľko vidím reklám na Facebooku a na bilbordoch a tak ďalej je podľa mňa dosť nešťastný spôsob výberu.

Tomáš Olšiak

A predpokladám teda, že možno to hlavné rozhodnutie, či si toho zubného lekára vyberiem alebo lekárku, sa zrejme neudeje skôr, než reálne s tým odborníkom aj komunikujem. To znamená, že mám právo asi na nejakú vstupnú konzultáciu a na základe nej sa dohodnúť. Tak moja otázka na teba je ty na mieste človeka, ktorý si hľadá nového zubného lekára alebo lekárku, čo by si si všímal počas tej vstupnej konzultácie, či už možno na vybavení tej ambulancie kliniky alebo na tom, čo mi hovorí lekár, čo sa ma pýta, aké plány so mnou má...

Pavol Andel

Tak v podstate zubného lekára si vyberám veľmi často ešte skôr, ako k nemu prídem, lebo podľa mňa asi jedno z najlepších triediacich systémov je opýtať sa svojich známych a kamarátov, že či sú spokojní so svojím lekárom a ak áno, tak by mi povedali, že ktorý ten lekár to je. Potom tam vlastne sa snažím väčšinou teda objednať, lebo ten predvýber alebo to sito na začiatku nejako prebehne. No a nesmierne dôležitý je práve ten prvý kontakt. To znamená, že čo sa v podstate navzájom, keby som to tak povedal, o sebe dozvieme. Pacient sa dozvie o lekárovi to, že či vôbec celá tá návšteva prebiehala tak, aby som jej rozumel, či prebiehala tak, že som dostal všetky informácie, ktoré som chcel, či ma oslovilo to prostredie a podobné veci. Zase lekár sa o pacientovi na základe tej vstupnej konzultácie by mal dozvedieť, že s akým problémom vlastne prichádza, či vôbec som schopný mu s tým problémom pomôcť, pretože sa kľudne môže stať, že nie som odborník v buď danej oblasti alebo pacient prichádza s niečím, kde mu neviem vyhovieť. Aby som možno dal taký príklad, stáva sa, že príde pacient s fotografiou Belmonda a povie: Takéto zuby chcem. No, a tak sa niekedy stane, že proste nie.

Tomáš Olšiak

Už sa nechodí s fotografiou Julie Roberts?

Pavol Andel

Chodí sa, ale to chodia skôr ženy, ale proste aby pri tej konzultácii sme si nejak povedali, že aké sú očakávania a či sú tie očakávania reálne, ak sú reálne, tak že čo by to malo obsahovať. Tak máš pravdu v tom, že tá prvá konzultácia, ten prvý kontakt s tým lekárom mi napovie, že či vôbec chcem sa stretnúť znovu a že či toto je to správne centrum. A úprimne povedané, niekedy je lepšie na začiatok urobiť tie konzultácie, kľudne aj dve aj tri na rozličných pracoviskách a vybrať si na základe všetkých dostupných informácií, ktoré mám. Taká dobrá rada je, že ak idem na konzultáciu na viacero pracovísk, vypýtať si vždy tú dokumentáciu, ktorá mi bola zhotovená, aby som za ňu nemusel znova platiť. Urobili mi röntgen, pri konzultácii na jednom pracovisku, tak si ho vypýtam, dneska sa to už dá väčšinou na CD nosičoch, aby mi na druhom pracovisku nemuseli znovu robiť röntgen, ale aby použili ten röntgen, ktorý som si jednak zaplatil a jednak, ktorý predsa len nie je dobré opakovať v krátkej časovej dobe zbytočne.

Tomáš Olšiak

Aký máš názor na stále rozšírenejší koncept väčších stomatologických kliník, kde dajme tomu je akýsi, ak to tak môžem nazvať, odborný garant, zubný lekár alebo lekárka, ktorý je majiteľom alebo zakladateľom tej kliniky, ale v konečnom dôsledku pacient, keď príde na ošetrenie, tak má veľkú šancu, že ho bude ošetrovať niekto úplne iný. Možno zubný lekár, ktorý je jeden dva roky po skončení vysokej školy.

Pavol Andel

To, či idem na ošetrenie do malej ambulancie, sólo ambulancie alebo do zubného centra, by v konečnom dôsledku nemalo mať veľký rozdiel v tom, aký kvalitný servis dostanem. A jasné, že pre centrá je jednoduchšie trebárs uživiť drahšie technológie alebo mať všetko pod jednou strechou, ľudovo povedané, ale neznamená to, že je to ako keby záruka kvality alebo záruka toho, že budem spokojný. Aj malá, naozaj malá ambulancia niekde na vidieku alebo na okraji veľkého mesta, môže byť ambulancia, kde pacienti chodia radi a chodia tam zriedka, lebo to je podľa mňa jeden z ukazovateľov, ako často vôbec musím chodiť k zubnému lekárovi. Ak mi pravidelne vypadávajú plomby, pravidelne mám problém a viete, zubov je 32, to znamená, že pokiaľ mám väčšiu kazivosť, tak tých návštevy pomerne veľa. A hlavne naozaj v dnešnej dobe to už stojí pomerne nemalý finančný obnos. Tak, aby som sa vrátil k otázke, či centrum alebo že či lekár za mňa, aj keď chodím do centra, nemal by som chodiť k no-name lekárovi, nemal by som chodiť do centra, mal by som chodiť do nejakého zubného centra za nejakým konkrétnym zubným lekárom. Ja to volám taký, ako keby architekt alebo človek, ktorý sa v podstate o mňa stará a to, že v rámci toho centrom ma deleguje na určitý výkon k nejakému kolegovi alebo špecialistovi, to je dnes skôr správne. Nie všetci lekári vedia urobiť aj implantát, aj korunku, aj ortodontický aparát, aj ja neviem čokoľvek. To znamená, že hlavne v rámci tých centier už dochádza k istej špecializácii a je v poriadku, že ma ten lekár pošle k svojmu kolegovi. Ale stále by som mal poznať meno toho lekára, ktorý je mojím hlavným ošetrujúcim lekárom, mal by som poznať mená všetkých lekárov, ale ten dôležitý je ten, ktorý ma tam posiela, lebo on je v prípade mojich starostí zodpovedný za to, aby mi odpovedal aj na moje otázky, on ma tam poslal, on mi ho predvybral, ja nemôžem vedieť napríklad, že ktorý implantológ je dobrý, ale keď môj lekár ma pošle ku konkrétnemu implantológovi a ja mám problém s implantátom, tak ja idem za tým svojím lekárom a poviem: Niečo tu nie je v poriadku. A keďže on ma tam odoslal, mal by vedieť odpovedať aj na to, že čo sa tam vlastne stalo.

Tomáš Olšiak

Z toho, čo si v podstate povedal, tak trošku ako keby nepriamo vyplýva, že nemusí automaticky teda platiť, že drahé rovná sa lepšie pri ošetrení v zubnej ambulancii.

Pavol Andel

Určite to ani neplatí. Tam priamu úmeru naozaj nehľadajme.

Tomáš Olšiak

To znamená, že je to niekedy tak, že pri tých veľkých klinikách ja neviem, akože keď sa tak úplne laicky opýtam, tak priplácam si presne za to podsvietené akvárium v čakárni alebo za tie technológie?

Pavol Andel

No, nemalo by to tak byť. Malo by to byť tak, že človek si platí za službu.

Tomáš Olšiak

Za tú remeselnú kvalitu ako keby.

Pavol Andel

Áno. To, čo si povedal medzi riadkami a podal si to veľmi správne je, že my si veľmi často platíme ten čas, ktorý strávime v ambulancii. Pacienti majú vo zvyku porovnávať, že tam stojí bomba toľko peňazí a tam stojí toľko krát dva a toľko krát tri, ale málokedy si pozrú napríklad reálny čas, ktorý sa tomu výkonu venuje. Inak povedané, ak je zubný lekár schopný urobiť tri plomby za hodinu, čo je pomerne veľa kolegov, ktorí to naozaj vedia stihnúť, tak v podstate tam by tá cena mala byť výrazne nižšia, pretože tá hodinová sadzba, ktorú majú lekári nejako nastavenú, tak je jednoduchšie naplniteľná. Na druhej strane, ak ten istý výkonu u iného lekára trvá trikrát tak dlhšie a nie je to preto, že má dve ruky ľavé, lebo aj to by sa mohlo stať, tak pravdepodobne ten výkon bude drahší. No a tam sa dostávame k tomu, že práve niekedy tie technológie, ktoré by nám mali i život zjednodušovať, tak niekedy naopak ten výkon dokážu predĺžiť a ešte treba zaplatiť aj tie technológie, takže pokiaľ sa pozerám na cenu zubného ošetrenia striktne cez peniaze, tak ma to zase môže zaviesť, pretože lekár, ktorý, ja to poviem za seba, ja si myslím, že je veľmi malá šanca, že by som dokázal urobiť tri kvalitné plomby za hodinu u troch rôznych pacientov. Môže byť síce názor, že jej, super, tam je to lacné, tam choď a ešte aj doktor je usmiaty a neviem všetko podobné, tak nemusí to byť úplne realita, nemusí to byť pravda. Takže ak platím za nejaký výkon, tak naozaj niekedy je aj pozrieť sa na ten čas, ktorý venoval lekár celému tomu ošetreniu je hrozne dôležité.

Tomáš Olšiak

Ty si trošku načrtol tie technológie a vybavenie. Je niečo také z hľadiska technológií v ambulancii, čo si ja viem možno pri tej vstupnej konzultácii všimnúť a na základe toho si ako keby teda zadefinovať tak okej, táto ambulancia asi môže byť tá správna pre mňa, lebo toto ako keby, že majú odfajknuté, že vymyslím si, majú tu napríklad röntgen. Je niečo také, čo by som mal považovať za štandard zubného lekára alebo lekárky, ktorý by mal byť tým správnym pre mňa?

Pavol Andel

Určite pri, či už prvom kontakte alebo vôbec pri pravidelných prehliadkach  röntgen nesmie chýbať. Urobiť preventívnu prehliadku bez bitewingových snímkov, bez röntgenového vyšetrenia je povedzme, že na 60 percent. Predstav si, že by ťa bolelo srdce, ideš ku kardiológovi a on ti povie tak vás vyšetrím na 60 percent. Predpokladám, že by si zmenil kardiológa. Takže je ako keby také nepísané minimum, ktoré by malo byť obsiahnuté vrámci, či už konzultácie alebo preventívnej prehliadky, a to nepísané minimum je röntgen a pozor, tu tiež dochádza veľmi často k omylu, že mnoho lekárov robí také tie veľké röntgenové snímky, kde je vlastne vidno všetky zuby, všetko, len tie röntgenové snímky sú na kazy a na drobné veci veľmi nepresné. To znamená, že tá veľká röntgenová snímka by sa mala robiť za pomerne dlhšie časové intervaly, povedzme u dospelého pacienta je to úplne dostačujúce za jedenkrát za päť alebo viac rokov. No ale lekári, ktorí majú na recepciách tieto veľké röntgény, tak je to pre nich ďaleko jednoduchšie, vyzerá to profesionálne, ale tá informácia z tej röntgenovej snímky je pre precíznu prácu nedostatočná. Takže jedna z vecí, ako ja viem spoznať dobrého zubného lekára, tak dobrý zubný lekár je lekár, ktorý či už pri vstupnom vyšetrení alebo pri pravidelných preventívnych prehliadkach robí tzv. záhryzové, bitewingové, snímky, ktoré sú v podstate jediné presné alebo dostatočne presné na to, aby som tú prácu robil naozaj precízne.

Tomáš Olšiak

A v poslednej dobe sa ako keby, že tá misia zubného lekárstva do veľkej miery presúva z „opravovania“ zubov na prevenciu a s týmto úzko súvisí aj dentálna hygiena. Tak je aj toto nejakým takým barometrom toho, či tá ambulancia ako keby to berie z toho správneho konca, tú starostlivosť o pacientov to znamená, že ten lekár má alebo lekárka majú aj dentálnu hygienu, dentálnu hygieničku, dentálneho hygienika.

Pavol Andel

Tak vrátil by som ti tú otázku, Tomáš, s tým smerom, že chceš chodiť do zubnej ambulancie skôr na neustále opravovanie alebo chce ísť tam skôr chodiť tak, že dozvedieť sa, že tie zuby sú v poriadku?

Tomáš Olšiak

Bez tej hygieničky to teda nejde, áno?

Pavol Andel

Obávam sa, že úplne nie a nie v dnešnej dobe, kde naozaj nám sa veľmi menia stravovacie návyky, vôbec ten náš výživový protokol je mnohokrát pomerne nepriaznivý k našim zubom, keď to poviem tak veľmi mierne. A tá dentálna hygiena je naozaj dnes nevyhnutná. No a spomenul si dentálnu hygieničku to znamená, že naozaj zubný lekár, pretože nás je málo. Priemerný vek zubných lekárov na Slovensku je ja neviem 56 rokov, proste sme prestarnuté povolanie, všetci majú plné diáre, objednávajú o polroka, o trištvrte a tak ďalej, no nebudeme robiť dentálnu hygienu ako zubný lekár, ktorá je prebehne neekonomická, zaťažujúca a tak ďalej. Takže je naozaj veľmi málo zubných lekárov, ktorí si bez zubnú hygienu pacientov sami, väčšinou to delegujú na dentálne hygieničky. Takže áno, jeden z parametrov toho, že či som na správnom mieste, je to, ako dbá lekár na prevenciu, na hygienu.

Tomáš Olšiak

Takže píšem si röntgen, dentálna hygienička.

Pavol Andel

No takto, to si dal trošku veľmi zoširoka. To znamená röntgen áno, ale znovu pripomínam, nie veľké röntgenové snímky. To je zavádzanie pacienta v istom zmysle, ale naozaj tie bitewingové, záhryzové, snímky, nesmierne to je obrovský rozdiel proste. To je presne rozdiel medzi tým, či sa hrám na precíznu prácu alebo či ju reálne robím. Dentálna hygienička zase je otázka tá bieli, pieskuje alebo vyberá medzizubné kefky. To znamená, že aj dentálna hygiena sa dnes posúva na niektorých miestach do skôr oblasti kozmetiky ako lekárstva. To znamená pre mňa dobrá dentálna hygienička je naozaj tá alebo ten dobrý dentálny hygienik, tak je osoba, ktorá dbá na to, aby som predchádzal kazom a keďže osem kazov z desiatich štatisticky vzniká v medzizubnom priestore, tak oveľa dôležitejšie ako pieskovanie a bielenie je pre mňa výber medzizubných kefiek a venovanie sa dennej starostlivosti práve o tento priestor.

Tomáš Olšiak

Mňa veľmi zaujalo, keď sme sa pred nahrávaním tohto podcastu len tak nezáväzne bavili o tejto téme a zaujala ma téma reklamácie zubnej ambulancii. Nikdy mi nič podobné nenapadlo. Keď si mi o tom trošku porozprával, zrazu mi to v podstate aj celkom dáva zmysel. To znamená reálne ja, ako pacient mám nárok v podstate zákrok reklamovať v prípade, že ten zákrok po roku, roku a pol jeho výsledok zrazu nie je taký ako po roku, roku a pol mal byť. Áno? Chápem to správne?

Pavol Andel

Je to úplne správne, veď je to síce medicína, ale je to konkrétne zubarina v tomto je remeslo. To znamená, že my v podstate sa živíme rukami a viete dobre, že remeselník tak, ako je neviem dobrý elektrikár a zlý elektrikár, dobrý vodár, zlý vodár, dobrý šofér, zlý šofér, to je úplne jedno, v každom povolaní to je, tak samozrejme, že keď za tú službu platím, tak chcem mať nejakú záruku. A ak mi ten lekár alebo to centrum poskytne istú oporu, pretože povedzme si na rovinu, môžu sa stať veci. To neznamená, že aj dobrému lekárovi sa nestane to, že nejaká práca zlyhá, že na niečo nemyslí, stane sa mimoriadna udalosť, môžeš mať úraz alebo niečo podobného, ale mal by som mať nejakú základnú záruku, keď som za to nechal nielen finančný obnos, ale aj svoj čas a pre niekoho vlastne vôbec tá návšteva u zubného lekára znamená, že nechal tam strašne veľký kus odvahy a odhodlania. Tak mal by som vedieť, že je tam v prípade nejakej udalosti aj nejaká záruka. Vieš dobre, že dneska ideš si kúpiť televízor, tak prvé, čo ti ponúknu predĺženú záruku, ideš kúpiť vysávač, tak ti ponúknu normálnu záruku, zákonom danú a predĺženú záruku. No v zubnom lekárstve neviem prečo, je to možnože aj tým, že ľudia sa nás boja, že ten človek sa bojí opýtať, že a čo v prípade, že si to tu dám spraviť a nebude to fungovať a dodržím všetko čo ste povedali? To je tiež dôležité. Takže ak by som si ja vyberal nového zubného lekára, lebo to je téma tohoto podcastu, tak jedna z vecí, na ktorej mne by záležalo je opýtať sa toho lekára naozaj, čo v prípade, že to ošetrenie v nejakom dohľadnom čase zlyhá?

Tomáš Olšiak

A čo robiť vtedy teda?

Pavol Andel

No to je otázka.

Tomáš Olšiak

A možno obzvlášť pri spomínaných klinikách, kde je viac lekárov. Kto potom ako kebyže preberá zodpovednosť za tú reklamáciu? Lekár, ktorý ma ošetroval a je zamestnancom možno hlavného lekára, majiteľa kliniky alebo lekárky, alebo preberá tú zodpovednosť klinika?

Pavol Andel

Na to sa treba opýtať na začiatku, pretože naozaj sa stáva hlavne v mnohých centrách, že tí lekári sa tam menia pomerne často a ten čierny Peter, lebo reklamácie je v podstate čierny Peter, niekomu zostane. Ja napríklad ako pacient, teraz sa dám naozaj do polohy pacienta, tak niekomu je to jedno. Niekto príde a povie: Tu mi to robili, tak mi to tu ošetríte a je mi to jedno, kto to spraví. Naopak, sú pacienti, ktorí si vytvoria vlastne k tomu ošetrujúcemu lekárovi taký ten dôverný vzťah, pretože naozaj pre niekoho nie je ľahké ísť k zubnému lekárovi, pre niekoho je to, že už keď tomu lekárovi sedí v tom kresle a dôveruje mu, tak už nechce ísť k inému lekárovi. A preto si treba na začiatku ujasniť, že ako to je. Preto som aj povedal nechodíme do centier, choďme za lekármi, veď ja mám konkrétneho lekára, ak ten konkrétny lekár nerobí nejaký výkon, napríklad ťažšia chirurgická osmička alebo niečo podobné, je absolútne v poriadku, že ma pošle k inému lekárovi, ktorému on dôveruje. Všetko je to o dôvere. Akonáhle sa ja rozhodnem, že svoje zdravie zverím do rúk niekomu, tak ja mu musím dôverovať. To je tak, ako keď sadneš niekomu do auta, tak si musíš byť istý, že ty z tej pozície toho spolujazdca nevieš ovládať ten volant, ani ten štýl tej jazdy a tak ďalej. Takže keď už niekomu dám tú dôveru do rúk, tak zase on by ju nemal sklamať. A znovu opakujem, veci sa stanú. Stane sa aj to, že niečo niekde nefunguje alebo že niečo sa znovu pokazí, ale je to otázka toho prístupu a preto sa treba na začiatku pýtať, že som pacientom alebo pán doktor, ja chcem byť vašim pacientom, to znamená v prípade, že vy aj opustíte toto centrum, ja si pravdepodobne zoberiem kartu a prídem za vami aj na druhý koniec republiky. A nemusí to byť úplne vyhrážka hej, môže to byť práve naopak ocenenie tej práce toho lekára, že mne je jedno kam pôjde, že moja karta pôjde s ním. Totižto kedysi naozaj boli rodinný lekári v mnohých nemocniciach, v dedinách, mestách a tak ďalej, mali lekári isté postavenie a tí pacienti zase mali toho svojho rodinného lekára.

Tomáš Olšiak

Ktorého si posúvali z generácie na generáciu.

Pavol Andel

Ja si myslím, že ten koncept mal niečo do seba. Každopádne, vyberám si novú zubnú ambulanciu alebo nové centrum. Nemal by som chodiť do centra, mal by som chodiť k nejakému lekárovi.

Tomáš Olšiak

Paľo, super informácie opäť a verím, že tak trošku aj určitý manuál pre niektorých poslucháčov, ktorí alebo hľadajú zubného lekára alebo možno budú v situácii, že ho budú hľadať, alebo ho budú chcieť zmeniť alebo zubnú lekárku. Takže ďakujem ti opäť, že si tu s nami bol.

Pavol Andel

Ja dúfam, že som dal aspoň pár odpovedí na pár otázok, ktoré pomôžu.

Tomáš Olšiak

Určite áno a určite ešte pár odpovedí na pár otázok aj dáš v našom podcaste Medzi nami zubami. Ďakujem aj vám, milým poslucháčom, že ste si zapli aj tento diel. Tí, ktorí si zapli tento diel ako prvý, tak samozrejme všetky ostatné diely nájdete v podcastových aplikáciách na Google podcast, Apple podcast a aj na Spotify. Ďalšie novinky aj ohľadom ďalších pripravovaných dielov, samozrejme, sa dozviete aj na Facebooku a Instagrame Curaprox Slovensko, takže nás určite sledujte aj tam a všetko sa dozviete včas. Teším sa na vás už teraz pri ďalších dieloch. Čaute!

Táto stránka používa súbory cookie, ale robíme to najmä pre vás. Pomáha nám to zlepšovať naše služby a zároveň chceme, aby bola vaša zákaznícka skúsenosť šitá vám na mieru.

Viac informácií Nastaviť cookies

Voľba cookies
Súhlas

Funkčné cookies
Technické
Nie
Áno
Popis a cookies
Funkčné cookies sú nevyhnutné k plnohodnotnému fungovaniu webshopu. Návštevníkovi umožňujú prehliadanie stránok a využívanie ich funkcií.
Cookie Poskytovateľ Účel Exspirácia
PHP_SESSID curaprox.sk The PHPSESSID cookie is native to PHP and allows websites to store serialised status data. On the website it is used to establish a user session and to pass state data through a temporary cookie, which is commonly known as a session cookie. These Cookies will only remain on your computer until you close your browser. Session
PrestaShop-# curaprox.sk This is a cookie used by Prestashop to store information and keep the user's session open. It stores information such as currency, language, customer ID, among other data necessary for the proper functioning of the shop. 480 hours
Reklamné cookies
Nie
Áno
Popis
Tieto cookies zbierajú informácie o reklamách ukazovaných na tejto webstránke. Môžu byť anonymné, ak zbierajú iba informácie o zobrazovaných reklamných plochách bez identifikovania používateľa, alebo personalizované, ak sú treťou stranou zbierané informácie o používateľovi za účelom personalizovania reklamných plôch.
Analytické cookies
Nie
Áno
Popis a cookies
Zbierajú informácie o návšteve užívateľa, zvyčajne anonymne, aj keď niekedy umožňujú identifikáciu používateľa za účelom získania reportu o užívateľových prejavených záujmov o produkty alebo služby poskytované webstránkou.
Cookie Poskytovateľ Účel Exspirácia
_ga Google Tag Manager Registers a unique ID that is used to generate statistical data on how the visitor uses the website. 2 roky
_gat Google Used by Google Analytics to throttle request rate 1 deň
_ga_# Google Tag Manager Used by Google Analytics to collect data on the number of times a user has visited the website as well as dates for the first and most recent visit. 2 roky
_gid Google Registers a unique ID that is used to generate statistical data on how the visitor uses the website. 1 deň
Výkonnostné cookies
Nie
Áno
Popis
Sú používané na zlepšenie užívateľskej skúsenosti a optimalizáciu fungovania webstránky.
Ostatné cookies
Nie
Áno
Popis a cookies
Ide o cookies bez konkrétneho účelu alebo také, pri ktorých ten účel ešte nebol klasifikovaný.
Cookie Poskytovateľ Účel Exspirácia
_fbp Facebook Used by Facebook to deliver a series of advertisement products such as real time bidding from third party advertisers. 3 mesiace

Váš účet

Váš účet
  • Osobné údaje
  • História nákupov
  • Adresy

Poradíme Vám?

Poradíme Vám?
  • Doprava a dodanie
  • Ostatné krajiny
  • Kontaktujte nás
  • Ako často meniť zubnú kefku
  • Reklamačný poriadok
  • Odstúpenie kupujúceho

O nás

O nás
  • Zoznam Smile Shopov
  • Lepšie zdravie pre všetkých
  • Náš tím
  • B2B portál
  • iTOP
+421 2 455 279 13
(V pracovných dňoch 08:00 – 16:30)
curaprox@curaprox.sk

FooterAfter

FooterAfter
  • Všeobecné obchodné podmienky
  • Používanie online identifikátorov
  • Oboznámenie o spracúvaní os. údajov
© CURADEN AG – All rights reserved
xs
sm
md
lg
xl
/
/

Vo vašom košíku nie sú žiadne ďalšie položky

Naozaj chcete vyprázniť košík

  • áno
  • nie
Nákupný košík

Vo vašom košíku nie sú žiadne ďalšie položky

Hodnota košíku je 0 €
Nakúp ešte za 40,00 € a získaj dopravu zadarmo

Máte zľavový kód?


Medzisúčet 0,00 €
Doručenie Zdarma
Spolu (s DPH) 0,00 €

Pokračovať do pokladne

Pokračovať v nákupe